Σκοτσέζικο ντους περιμένει χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, οι οποίοι το επόμενο διάστημα θα λάβουν τα ραβασάκια με τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να πληρώσουν.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ OPEN, η αλλαγή που έρχεται έγκειται στο γεγονός ότι τα νέα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται βάση των νέων μετρήσεων για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure).
Οι ιδιοκτήτες υβριδικών οχημάτων θα κληθούν για πρώτη φορά να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας μιας και από τα τέλη απαλλάσσονται μόνο όσα αυτοκίνητα εκπέμπουν έως 90 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα.
Δείτε παρακάτω τα τέλη κυκλοφορίας (τιμές ανά γραμμάριο Co2)
0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ
91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο
101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο
141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο
Η παγίδα
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ τοu OPEN, το νέο πανευρωπαϊκό πρότυπο καταγραφής ρύπων διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει κάθε όχημα με βάση το οποίο θα υπολογίζονται από δω και πέρα τα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου.
Το νέο πανευρωπαϊκό πρότυπο θα είναι πιο σωστό στις μετρήσεις του από το προηγούμενο, καθώς θα καταγράφει του πραγματικούς ρύπους ανά όχημα. Αν για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο εκπέμπει 130 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα, μέχρι σήμερα έπρεπε να πληρώσει τέλη 156 ευρώ. Όμως, με το νέο πρότυπο υπολογισμού, το ίδιο όχημα θα εμφανίζεται να εκπέμπει 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα και ο ιδιοκτήτης του θα κληθεί να πληρώσει 556 ευρώ. Δηλαδή 400 ευρώ παραπάνω. Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης προσανατολίζεται στο να εφαρμόσει μία κλίμακα υπολογισμού των τελών, ώστε να μην υπάρξει ουσιαστική επιβάρυνση.
Τι είναι το WLTP
Το Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure, είναι ένας νέος τρόπος υπολογισμού εκπομπής ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου που αντικατέστησε το NEDC τον Σεπτέμβριο του 2017 και βάση προγραμματισμού θατον έχει αντικαταστήσει πλήρως το 2021. Η αλλαγή έγινε για οικολογικούς λόγους καθώς η αύξηση των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα λειτουργούσε αρνητικά ως προς το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ο WLTP προσφέρει πιο ρεαλιστικές μετρήσεις όχι μόνο για το διοξείδιο του άνθρακα, βάση του οποίου βγάινουν και οι τιμές των τεών κυκλοφορίας, αλλά και για τους υπόλοιπους ρύπους.
Δείτε παρακάτω το ρεπορτάζ του OPEN TV