ΣΟΚ.... Στα ΚΤΕΟ θα «κόβονται» χιλιάδες αυτοκίνητα - Νέα απόφαση

Εκατομμύρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αναμένεται να κοπούν από τις 26 Σεπτεμβρίου και μετά καθώς από την συγκεκριμένη Παρασκευή τίθεται σε ισχύ η σχετική νομοθεσία σύμφωνα με την οποία αν τα ΚΤΕΟ διαπιστώνουν ανακολουθία χιλιομέτρων τότε το όχημα θα «κόβεται» με την ένδειξη «Σοβαρές Ελλείψεις»!

Η σχετική υπουργική απόφαση δημοσιεύθηκε μόλις λίγες ώρες πριν την έναρξη των βουλευτικών εκλογών αλλά ο κ. Σπίρτζης αντί να την θέσει σε ισχύ από την ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης αποφάσισε να δώσει μια παράταση έως τις 26 Σεπτεμβρίου 2019.

Από τα τέλη Σεπτεμβρίου τα Δελτία Τεχνικών Ελέγχων θα αναγράφουν τα χιλιόμετρα των οχημάτων σε όλους τους ελέγχους που έχουν πραγματοποιήσει και αν οι ελεγκτές διαπιστώνουν ανακολουθία τότε το όχημα θα «κόβεται».

Βέβαια η απόφαση αφήνει ένα μικρό… παραθυράκι σε όσους διαπιστωθεί ανακολουθία χιλιομέτρων καθώς αν ευρεθεί η παρατήρηση «Επανεκκίνηση καταγραφής χιλιομέτρων (μιλίων)» ή «Αντικατάσταση μετρητή χιλιομέτρων (μιλίων)», τότε οι ελεγκτές του ΚΤΕΟ δεν σημειώνουν Σοβαρή Έλλειψη!

Η Απόφαση Σπίρτζη της τελευταίας στιγμής πάντως αναφέρει ότι: «Τροποποίηση της υπουργικής απόφασης οικ. 24996/2840/2011 (Β΄1123) «Τεχνικές προδιαγραφές συστήματος μηχανογράφησης Ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Συγκέντρωση επεξεργασία και αποστολή στοιχείων των διενεργουμένων τεχνικών ελέγχων».

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Έχοντας υπόψη:

  1. Τις διατάξεις

α) Των παρ. 2 και 3 του άρθρου 37 του ν. 2963/2001 (Α’268) «Οργάνωση και λειτουργία των δημοσίων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία, τεχνικός έλεγχος οχημάτων και ασφάλεια χερσαίων μεταφορών και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει,

β) της υπουργικής απόφασης οικ. 19111/192/2019 (Β΄1003) «Καθορισμός τρόπου, διαδικασίας και πιστοποίησης διενέργειας του Τεχνικού Ελέγχου (περιοδικού, έκτακτου, εκουσίου) των οχημάτων στα Δημόσια και Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ).»,

γ) του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα ο οποίος κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α’98) «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα»,

δ) του άρθρου 18 «Τεχνικός Έλεγχος Οχημάτων» του ν. 3446/2006 (Α’49) «Οργάνωση και λειτουργία αρχών ελέγχου κυκλοφορίας των οχημάτων – Ρυθμίσεις για τις επιβατικές μεταφορές και άλλες διατάξεις» όπως ισχύει,

ε) Της παρ. 2 του άρθρου 5 του π.δ. 123/2016 (Α’208) «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.»,

στ) του π.δ. 123/2017 (ΑΊ51) «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.»,

η) του π.δ. 23/2019 (Α’ 28) «Διορισμός Υπουργού, Αναπληρωτή Υπουργού και Υφυπουργών»,

θ) της ΔΝΣ α/ οικ. 22494/ΦΝ 459/2019 (ΒΊ019) απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Αθανάσιο Μωράΐτη»,

ι) της οικ.20871/2017 (Υ.Ο.Δ.Δ. 153) απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Διορισμός Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών», όπως τροποποιήθηκε με την αριθμ. 85171/2017 (Β’ 4163) όμοια,

ια) της οικ. 268/2017 (Β’ 1911) απόφασης του Υπουργού και Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Μεταβίβαση δικαιώματος υπογραφής “με εντολή Υπουργού ή Υφυπουργού”, κατά περίπτωση στους: Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γενικό Γραμματέα Υποδομών και Προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων, Προϊσταμένους Διευθύνσεων και Προϊσταμένους Τμημάτων του Υπουργείου, καθώς και στο Γενικό Επιθεωρητή ΣΕΕΥΜΕ».

  1. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Η υπουργική απόφαση οικ. 24996/2840/2011 (Β΄1123) τροποποιείται ως εξής:

  1. Η περίπτωση ν της παραγράφου 6γ του άρθρου 2 αντικαθίσταται ως εξής:

«ν. Για κάθε όχημα, πλην ρυμουλκούμενου – ημιρυμουλκούμενου ή οπίσθιου τμήματος αρθρωτού λεωφορείου, απαιτείται η λήψη μίας (1) φωτογραφίας του πίνακα οργάνων του οχήματος, έτσι ώστε να εμφανίζεται ευκρινώς η αναγραφόμενη ένδειξη του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων. Η κάμερα δεν πρέπει να εστιάζει αποκλειστικά στην ένδειξη του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων προκειμένου να εμφανίζεται στη φωτογραφία, στο βαθμό που είναι εφικτό, ολόκληρος ο πίνακας οργάνων (αριθμός φωτογραφίας ΦΦ=04).»

  1. Στην παράγραφο 6γ του άρθρου 2 προστίθεται περίπτωση νi ως εξής:

«νi. Για κάθε όχημα επιτρέπεται η λήψη πρόσθετων φωτογραφιών, κατά την κρίση του ελεγκτή οι οποίες θα θεμελιώνουν διαπιστωθείσες ελλείψεις ή προβλήματα του οχήματος. Αυτές θα αποθηκεύονται και δεν θα αποστέλλονται, (αριθμός φωτογραφιών ΦΦ=05 και άνω).»

  1. Μετά την παρ. 7 του άρθρου 2 προστίθεται παράγραφος 8 ως εξής:

«8. Διαδικασία ελέγχου της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων

α) Η ένδειξη του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων του οχήματος σε κάθε τεχνικό έλεγχο πρέπει να είναι μεγαλύτερη από τις ενδείξεις κατά τους προηγούμενους τεχνικούς ελέγχους. Η σύγκριση των ενδείξεων γίνεται αυτόματα από το Μ.Σ. του ΙΚΤΕΟ.

Σε περίπτωση διαπίστωσης οποιασδήποτε ανακολουθίας των ενδείξεων του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, είτε σε σχέση με την ένδειξη του αμέσως προηγούμενου ελέγχου είτε με παλαιότερου, σημειώνεται αυτόματα από το Μ.Σ. του ΙΚΤΕΟ Σοβαρή Έλλειψη (Σ.Ε.) στον κωδικό 7.11.a της υπουργικής απόφασης οικ.19111/192/2019 (Β΄1003).

β) Μετά το πέρας κάθε τεχνικού ελέγχου (αρχικού, περιοδικού ή επανελέγχου), εκτυπώνονται αυτόματα από το Μ.Σ. του ΙΚΤΕΟ, στο χώρο του Υποπίνακα Δ3 «ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΠΟΥ ΣΗΜΕΙΩΘΗΚΑΝ» της δεξιάς στήλης του Δ.Τ.Ε., όλες οι ενδείξεις του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, από το ιστορικό του τεχνικού ελέγχου του οχήματος, υπό τη μορφή πίνακα τριών στηλών με τις εξής κεφαλίδες: «Αριθμός Δ.Τ.Ε.» – «Ημερομηνία» – «Ένδειξη μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων».

Εάν ο διαθέσιμος χώρος του ανωτέρω Υποπίνακα του Δ.Τ.Ε. δεν επαρκεί, η εκτύπωση του ιστορικού διανυθέντων χιλιομέτρων συνεχίζεται σε πρόσθετο φύλλο, όπως προβλέπεται στις σχετικές διατάξεις.

γ) Σε περίπτωση αιτιολογημένης μη επικοινωνίας με το Μ.Σ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ. εκδίδεται Δ.Τ.Ε. με την παρατήρηση «ΜΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΔΙΑΝΥΘΕΝΤΩΝ ΧΛΜ. ΛΟΓΩ ΜΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟ Μ.Σ. ΤΟΥ ΥΠ.Υ.ΜΕ.» στο χώρο εκτύπωσης του ιστορικού διανυθέντων χιλιομέτρων.

δ) Σε περίπτωση που μετά την αποκατάσταση της επικοινωνίας με το Μ.Σ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ. διαπιστωθεί ανακολουθία των ενδείξεων του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, το ΙΚΤΕΟ καθίσταται υπόχρεο να ακυρώσει το εκδοθέν Δ.Τ.Ε. με την ανωτέρω παρατήρηση, να εκδώσει νέο Δ.Τ.Ε. σύμφωνα με τη διαδικασία της ανωτέρω (α) παρ. και να ενημερώσει τον ιδιοκτήτη του οχήματος για το γεγονός και την υποχρέωση παραλαβής του νέου Δ.Τ.Ε. Η ανωτέρω απαίτηση υλοποιείται με άντληση του ιστορικού του τεχνικού ελέγχου του οχήματος αμέσως μετά την αποκατάσταση της επικοινωνίας με το Μ.Σ. του ΥΠΥ.ΜΕ.»

Άρθρο 2

Έναρξη Ισχύος

Η παρούσα απόφαση ισχύει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η ημερομηνία εφαρμογής της είναι η 26η Σεπτεμβρίου 2019 και ταυτίζεται με την ημερομηνία εφαρμογής της υπουργικής απόφασης οικ. 19111/192/2019 (Β΄1003).

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Παπάγου, 1 Ιουλίου 2019

Ο Υπουργός

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ».

newsauto.gr